Thursday, June 2, 2011

我现在好想回家去

For those that are currently away from home, whether its for studying or working, please be aware that this song will touch the bottom of your heart and could just make your tears roll down...


虽然一直都在坚强地面对人生,独立地到外求学。
朋友面对困境时,还头头是道地给予劝说与鼓励。
其实,在碰上绊脚石时,依然脆弱地哭泣。
无助地任由家人和朋友的影子放肆地在脑海里盘旋。
不是不愿倾诉,而是不知如何言语

听着“天黑黑” 这首歌,完完全全诠释了我此刻的心情。
好想念爷爷奶奶,于是拨了通越洋电话给他们。
爷爷奶奶都上了年纪,爷爷听力弱,奶奶脚疼。
我对爷爷奶奶的感情是无法描绘的,是很深很深的。
今年是我第四年在外求学了,时间似乎是飘逝的,但回去的日子却怎么那么遥远呢?
第四年了,能回家的次数也逐渐减少了。
回去时,爷爷奶奶对我的影像还会是深刻的吗?
老人家对我的思念是否会逐渐模糊?
我,真的好想念他们,同时好害怕他们会把我给遗忘了。

Stress is hitting on me strongly. Its just so overwhelming. It leads me to think more of my family and friends! Especially my grandparents. They're so old now, and yet I am not at their side. I'm here, so far away from them to pursue my study which now I am having difficulties with. I have been away from them since four years ago and since then I have been spending lesser and lesser time with them. I always have a fear in me, what if they are not there anymore , or what if they're are too old to remember me when I get back the next time. I can't make the time to stand still for them, they are growing older and older each and everyday. I can only pray that I'll always in their heart, just like they'll always stay in my heart, FOREVER.

No comments:

Post a Comment